Pagina 3<< >>Calendariu

E MOSTRE
Creazione in regione

Da u 13 dicembre di u 2001 à u 22 di ferraghju di u 2002, UNA VOLTA presentava quattru artisti in a regione :
e futugrafie di Ghjulia Canarelli, e pitture di Linda Calderon è e stallazioni di u cullettivu Akenaton cù Ghjuvanni Torregrosa è Filippu Castellin. Ghjuvanni Torregrosa porghje à i lettori d'UNA VOLTA una visita guidata di e stallazioni pruposte da Akenaton.

A stallazione " Pastorale " prupone à i sensi di u spettatore un'alleguria di a natalità, di u ciculu di a vita è di a nascita, una sinfunia di quaranta cinque minuti : sumente di granu spargugliate in pianu segondu un chjassu chì omu crede stabbilitu capunanzu. Si sentenu u cantu di e balene, u dialogu di l'acelli... St'alleguria ammenta a tradizione di Santa Barba, di u presepiu, di l'equinoziu.

In un altru spaziu di a galleria, l'arnese video ci mostra una perfurmanza cullettiva : sumente di risu sò lampate da i spettatori nant'à un lenzolu neru spiegatu in pianu. Un chjerchju di lume hè diffusatu nant'à stu lenzolu è lascia scopre à pocu à pocu u visu di un zitellu d'Africa nera, à quessu li si ghjetta u risu. Accantu, un tavulinu in un scornu di a pezza c'invita à pusà pè fà cena è si vede in u piattu u vistu di stu zitellu.

  Ghjuvanni Torregrossa c'invita dopu à entre in u spaziu di puesia : " Arrêt sur texte " presenta una seria di fiure di televisione, in fattu sò dialoghi puetichi. Ogni video d'Akénaton nant'à a puesia è u puetu sò opere fatte di scherzu di sè stessu... Akénaton s'hè interrugatu dinù sopr'à a manera pè l'arte d'intervene à modu pusitivu nant'à a natura, una natura Corsa cusì perfetta... " 3feu " hè una risposta. Scrittu in sticcatelli di legnu brusgiati pinti in rossu, u titulu dice u decoru. Futugrafie di una natura stirpata da u focu induve l'arburi brusgiati sò stati pinti in rossu da l'artisti cambiendu u paese arruvinatu in callarecciu terrestru di curallu.

Infine, si scopre à " Dissonances ". Ancu s'ella hè discreta, hè quantunque a pezza maestra è u puntellu di u travagliu d'Akénaton : sta fotocopia mustrendu un'accatastera di strumenti di musichi cù à mezu una pistola, rammenta à Akénaton a frasa famosa di Goëbels : " Quandu sentu a parolla " cultura ", pigliu u rivolveru ".



À tempu, Ghjulia Canarelli spunia e so futugrafie di Figari, negativi bellissimi di paisagi invaditi di lume è impregnati da l'ambiente di i lochi. U testu è a fiura sò in leia cù l'opera presentata quì.


A tupumia di i lochi hè stata fatta da Estelle Medori, hà scuntratu i vechji paisani pè dumandalli di chjamà sti lochi è hà fattu ricerche nant'à a storia di sti nomi, l'urigine linguistica, a funetica. Da stu travagliu, hè natu un libru : Figari, edizioni Vista.